1- آگورافوبیا چیست؟

آگورافوبیا یعنی ترس از فضاهای باز. در این اختلال، فرد به دلیل ترس از فضای باز، خود را در منزل حبس می کند و از شرکت در فعالیت های عادی خارج از منزل خودداری می کند.

 

2.هراس بی وقفه ای که باعث می شود فرد از قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی، شرکت در فعالیت های اجتماعی و حضور در اماکن عمومی اجتناب کند، چه نام دارد

فوبیا. فوبیا، ترس هایی مداوم، غیر منطقی و غیر قابل کنترل نسبت به یک موقعیت، موضوع و یا یک فعالیت است. افراد مبتلا به فوبیا ممکن است علائم شدیدی داشته باشند و به سختی تلاش کنند تا با موضوعی که باعث هراس آنها می شود مواجه نشوند، حتی اگر هراس آنها غیر منطقی باشد. حمله پانیک می تواند در بعضی موارد به عنوان واکنشی به یک هراس اتفاق بیفتد. فوبیا معمولا در سنین ۱۵ تا ۲۰ سالگی آشکار می شود. زنان و مردان به طور مساوی تحت تاثیر فوبیا قرار دارند، اما مردان بیشتر از زنان به دنبال درمان هستند.

 

3.فوبیا چیست؟

همانطور که گفته شد فوبیا به ترسی غیر منطقی، شدید و پایدار گفته می شود که ممکن است بر اثر برخی عوامل به شکل های گوناگون در موقعیت های متفاوت در افراد بروز کند.

در حقیقت فوبیا، ترسی غیر واقعی از یک موقعیت، شی، حیوان، شخص و یا انجام یک فعالیت که فرد در طی آن فرد دچار ترسی بیش از حد شده و ممکن است دچار حملات عصبی و اختلالات اضطرابی شود.

این مسئله می تواند در شرایط گوناگون مشکلات بسیاری را برای فرد به وجود آورد و فرد را پریشان و مضطرب کند.

فوبیا می تواند سبک و شرایط زندگی افراد را تغییر داده و کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد؛ زیرا که این ترس می تواند در همه شرایط بروز کند و فرد را دچار مشکل کند.